onsdag 10 juli 2013

Årikekryss

Igår rapporterades en myrsnäppa vid Övre Föret, så idag blev det en liten tur till Årike. Jag har aldrig sett myrsnäppa där så det vore ett kul kryss. Nästan framme inser jag dock att jag glömt tubkikaren hemma. Bara att vända och hämta. På väg igen har jag hunnit halvvägs när jag inser att jag glömt mobiltelefonen... den orkade jag dock inte hämta.


Väl framme sågs ingen myrsnäppa, endast två skogssnäppor, en enkelbeckasin, en drillsnäppa och tre mindre strandpipare. Däremot flög det runt en skräntärna utanför tornet, så det blev ett nytt Årikekryss trots allt!


Troligen världens sämsta bild på en skräntärna (och en skrattmås)... tagen på fri hand med liten kompaktkamera.

Nu ikväll har det kommit nyheter att en dvärgörn setts i Hjälstaviken. Varför var man inte där...? Får kanske bli en liten tripp dit imorgon bitti.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar